16/07/2020

RAWATAN GOLFER ELBOW DI IPOH


RAWATAN GOLFER ELBOW DI IPOH

Kesakitan yang berkaitan dengan siku tenis boleh memancar dari bahagian luar siku ke lengan bawah dan pergelangan tangan anda. Kesakitan dan kelemahan mungkin menyukarkan anda untuk:

ü  Bersalaman atau mengcengkam objek

ü  Memulas tombol pintu atau membuka penutup botol

ü  Memegang cawan kopi

 

GEJALA

Golfer elbow, juga dikenali sebagai medial epicondylitis, disebabkan oleh kesakitan pada otot dan tendon yang mengawal pergelangan tangan dan jari anda. Kesakitan tersebut biasanya berkaitan dengan tekanan berlebihan atau berulang, terutamanya gerakan pergelangan tangan dan jari yang kuat. Mengangkat, melempar atau memukul yang tidak betul, serta pemanasan yang terlalu sedikit atau penyaman yang buruk, juga boleh menyumbang pada siku pemain golf.

 

SIMPTOMS

ü  Sakit dan kelembutan. Biasanya terasa di bahagian dalam siku anda, rasa sakit kadang-kadang meluas di bahagian dalam lengan bawah anda. Kesakitan biasanya bertambah teruk dengan pergerakan tertentu.

ü  Ketahanan. Siku anda mungkin terasa kaku, dan membuat penumbuk mungkin sakit.

ü  Kelemahan. Anda mungkin mengalami kelemahan di tangan dan pergelangan tangan.

ü  Kebas atau kesemutan. Sensasi ini mungkin memancar ke satu atau lebih jari, biasanya cincin dan jari kelingking.

 

Adakah anda mengalami sakit di siku? Adakah anda menghadapi kesukaran untuk melakukan aktiviti seharian kerana sakit di siku? Pusat Perubatan Wong memberikan rawatan terbaik untuk pesakit yang mengalami masalah golfer elbow. Untuk pertanyaan, sila hubungi kami di talian 05-3114022 / 012-4520077. Terima kasih. #golferelbow #sakitsiku #rehabilitation #wongmedicalcentre #fisioterapimalaysia #quantumphysioipoh #phyneotherapytreatment #ipohperak #batugajah #gunungrapat #kampar #telukintan #simpangpulai #botaniipoh #cameronhighland #staysafe #covid19

No comments:

Post a Comment

TRAUMATIC BRAIN INJURY & NURSING CARE

  For more information about traumatic brain injury treatment and nursing care service contact us at 0124520077 or 053114022 #traumaticbrain...