30/07/2020

RAWATAN ROTATOR CUFF TERBAIK DI IPOH



RAWATAN ROTATOR CUFF TERBAIK DI IPOH

Rotator cuff adalah sekumpulan otot dan tendon yang mengelilingi sendi bahu, menjaga kepala tulang lengan atas anda dengan kuat di dalam soket bahu. Kecederaan rotator cuff boleh menyebabkan sakit bahu, yang sering bertambah buruk dengan penggunaan lengan yang jauh dari badan.

 

Simptoms

Kesakitan yang berkaitan dengan kecederaan manset rotator mungkin:

ü  Digambarkan sebagai sakit jauh di bahu

ü  Menganggu tidur

ü   Susahkan untuk menyisir rambut atau mencapai belakang punggung

ü  Diiringi oleh kelemahan lengan\

 

Gejala

Kecederaan rotator cuff mungkin disebabkan oleh kecederaan parah pada bahu atau degenerasi progresif  tisu tendon. Aktiviti overhead berulang atau pengangkatan berat dalam jangka masa yang lama boleh menjengkelkan atau merosakkan tendon.

 

Wong Medical Centre menyediakan rawatan terbaik bagi sesiapa yang mempunyai masalah rotator cuff. Untuk maklumat lanjut, sila hubungi kami di talian 05-3114022 / 012-4520077. Terima kasih. #rotatorcuff #sakitbahu #wongmedicalcentre #acupuncture #infraredtherapy #TENS #physiotherapy #rehabilitation #recovery #ipohperak #gunungrapat #kampar #telukintan #simpangpulai #botaniipoh #cameronhighland #staysafe #covid19.


No comments:

Post a Comment

ACL TREATMENT

  We provide treatment for ACL. Kindly call us at 0124520077/053114022. #acltreatment #ipohperak #ipohphysiotherapy #aAcupuncture (Botan...