27/08/2020

Rawatan terbaik frozen shoulder di Ipoh

 


Bahu beku, juga dikenali sebagai capsulitis pelekat, adalah keadaan yang dicirikan oleh kekakuan dan sakit pada sendi bahu anda. Tanda dan gejala biasanya bermula secara beransur-ansur, bertambah buruk dari masa ke masa dan kemudian hilang, biasanya dalam satu hingga tiga tahun.

Gejala

Bahu beku biasanya berkembang dengan perlahan, dan dalam tiga tahap. Setiap peringkat boleh berlangsung beberapa bulan.

         Peringkat pembekuan. Sebarang pergerakan bahu anda menyebabkan kesakitan, dan jarak pergerakan bahu anda menjadi terhad.

         Pentas beku. Kesakitan mungkin mula berkurang semasa peringkat ini. Namun, bahu anda menjadi lebih kaku, dan menggunakannya menjadi lebih sukar.

         Tahap pencairan. Julat pergerakan di bahu anda mula bertambah baik.

Punca

Tulang, ligamen dan tendon yang membentuk sendi bahu anda terbungkus dalam kapsul tisu penghubung. Bahu beku berlaku apabila kapsul ini menebal dan menegang di sekitar sendi bahu, menyekat pergerakannya.

 

Rawatan terbaik frozen shoulder di Ipoh

Ada idea mengenai ‘frozen shoulder’? Datanglah ke Pusat Perubatan Wong. Kami memberikan maklumat dan rawatan ‘frozen shoulder’ yang terbaik. Untuk pertanyaan, sila hubungi kami di talian 05-3114022 / 012-4520077. Terima kasih. #frozenshoulder #frozenshoulder treatment #wongmedicalcentre #fisioterapimalaysia #quantumphysioipoh #phyneotherapytreatment #ipohperak #batugajah #gunungrapat #kampar #telukintan #simpangpulai #botaniipoh #bestreatment

No comments:

Post a Comment

ACL TREATMENT

  We provide treatment for ACL. Kindly call us at 0124520077/053114022. #acltreatment #ipohperak #ipohphysiotherapy #aAcupuncture (Botan...