22/09/2020

RAWATAN FROZEN SHOULDER TERBAIK DI IPOH


FROZEN SHOULDER

 DEFINISI

Bahu beku, juga dikenali sebagai capsulitis pelekat, adalah keadaan yang dicirikan oleh kekakuan dan sakit pada sendi bahu anda. Tanda dan gejala biasanya bermula secara beransur-ansur, bertambah buruk dari masa ke masa dan kemudian hilang, biasanya dalam satu hingga tiga tahun.

SEBAB
The bones, tendons and ligaments that make up your shoulder joint are encased in a case of connective tissue. Solidified shoulder happens when this case thickens and fixes around the shoulder joint, limiting its development. 

GEJALA
Bahu beku biasanya berkembang dengan perlahan, dan dalam tiga tahap. Setiap peringkat boleh berlangsung beberapa bulan.

  • Tahap pembekuan. Sebarang pergerakan bahu anda menyebabkan kesakitan, dan jarak pergerakan bahu anda menjadi terhad.
  • Peringkat beku. Kesakitan mungkin mula berkurang semasa peringkat ini. Walau bagaimanapun, bahu anda menjadi lebih kaku, dan menggunakannya menjadi lebih sukar.
  • Tahap pencairan. Julat pergerakan di bahu anda mula bertambah baik.
PUSAT RAWATAN & MAKLUMAT
Wong Medical Centre menyediakan rawatan frozen shoulder terbaik di Ipoh. Pusat kami juga menyediakan perkhidmatan penginapan, rawatan kejururawatan dan fisioterapi. Hubungi kami untuk maklumat lebih lanjut 012-4520077 / 05-3114022.

No comments:

Post a Comment

ACL TREATMENT

  We provide treatment for ACL. Kindly call us at 0124520077/053114022. #acltreatment #ipohperak #ipohphysiotherapy #aAcupuncture (Botan...