17/09/2020

RAWATAN PIRIFORMIS SYNDROME TERBAIK DI IPOH


 Sindrom PIRIFORMIS


DEFINISI
Dalam beberapa artikel, gangguan piriformis dicirikan sebagai neuritis pinggiran bahagian saraf sciatic yang disebabkan oleh keadaan otot piriformis yang tidak teratur (PM, misalnya, otot yang cedera atau terganggu.


PENYEBAB
Keadaan Piriformis kerap disebabkan oleh macrotrauma ke posterior, menyebabkan kerengsaan tisu halus, kecocokan otot, atau keduanya, dengan adanya tekanan saraf. Microtrauma boleh berlaku akibat penyalahgunaan otot piriformis, misalnya, dalam jarak berjalan kaki atau berlari atau dengan tekanan langsung.


GEJALA
Sindrom Piriformis biasanya bermula dengan rasa sakit, kesemutan, atau mati rasa di punggung. Kesakitan boleh menjadi teruk dan memanjangkan panjang saraf sciatic (disebut sciatica). Kesakitan ini disebabkan oleh otot piriformis yang menekan saraf sciatic, seperti ketika duduk di tempat duduk kereta atau berlari. Kesakitan juga boleh dipicu ketika menaiki tangga, memberi tekanan tegas secara langsung ke atas otot piriformis, atau duduk dalam jangka masa yang lama. Walau bagaimanapun, kebanyakan kes sciatica bukan disebabkan oleh sindrom piriformis  

 TREATMENT CENTRE & INFORMATION CENTRE

RAWATAN PIRIFORMIS SYNDROME TERBAIK DI IPOH
Wong Medical Centre memberikan perundingan dan rawatan terbaik untuk sindrom piriformis. Pusat kami juga menyediakan perkhidmatan penginapan bagi mereka yang ingin menginap di pusat kami.

No comments:

Post a Comment

ACL TREATMENT

  We provide treatment for ACL. Kindly call us at 0124520077/053114022. #acltreatment #ipohperak #ipohphysiotherapy #aAcupuncture (Botan...