01/10/2020

RAWATAN FROZEN SHOULDER TERBAIK DI IPOH


 RAWATAN FROZEN SHOULDER TERBAIK DI IPOH

DEFINISI

Bahu beku, juga dikenali sebagai capsulitis pelekat, adalah keadaan yang dicirikan oleh kekakuan dan sakit pada sendi bahu anda. Tanda dan gejala biasanya bermula secara beransur-ansur, bertambah buruk dari masa ke masa dan kemudian hilang, biasanya dalam satu hingga tiga tahun.

PENYEBAB

Tulang, ligamen dan tendon yang membentuk sendi bahu anda terbungkus dalam kapsul tisu penghubung. Bahu beku berlaku apabila kapsul ini menebal dan menegang di sekitar sendi bahu, menyekat pergerakannya.

Doktor tidak pasti mengapa ini berlaku pada sesetengah orang, walaupun kemungkinan besar berlaku pada orang yang menghidap diabetes atau mereka yang baru-baru ini terpaksa melumpuhkan bahu mereka untuk jangka masa yang panjang, seperti selepas pembedahan atau patah lengan.

GEJALA

Bahu beku biasanya berkembang dengan perlahan, dan dalam tiga tahap. Setiap peringkat boleh berlangsung beberapa bulan.

Tahap pembekuan. Sebarang pergerakan bahu anda menyebabkan kesakitan, dan jarak pergerakan bahu anda menjadi terhad.
Peringkat beku. Kesakitan mungkin mula berkurang semasa peringkat ini. Walau bagaimanapun, bahu anda menjadi lebih kaku, dan menggunakannya menjadi lebih sukar.
Tahap pencairan. Julat pergerakan di bahu anda mula bertambah baik.

PUSAT RAWATAN & MAKLUMAT

Pusat Perubatan Wong menyediakan rawatan bahu beku terbaik di Ipoh. Pusat kami juga menyediakan perkhidmatan penginapan, penjagaan kejururawatan, dan fisioterapi. Hubungi kami untuk maklumat lebih lanjut 012-4520077 / 05-3114022. #frozenshoulder #shoulderpain #stayin #shoulderpaintreatment #rehabilitation #wecare #painmanagement #internalmedicine #physiotherapy #ipohperak #botaniipoh #physiocentre #physiotherapymalaysia

No comments:

Post a Comment

ACL TREATMENT

  We provide treatment for ACL. Kindly call us at 0124520077/053114022. #acltreatment #ipohperak #ipohphysiotherapy #aAcupuncture (Botan...